Зміст досвіду: формування мовленнєвої компетентності у дітей, що досягається шляхом цілеспрямованої роботи з корекції звукової сторони мовлення.
Провідна ідея досвіду роботи - це створення розвивального середовища, яке відповідає віковим особливостям молодших школярів, корекція та профілактика мовленнєвих порушень у дітей – логопатів, формування мовленнєвої компетентності та сприяння гармонійному розвитку особистості шляхом цілеспрямованої і систематичної логопедичної роботи.
Об’єктом досвіду є діяльність вчителя логопеда, спрямована на формування у молодших школярів із ФФНМ артикуляційних та акустичних узагальнень. Вчитель-логопед володіє спеціальними знаннями і вміннями, сучасними підходами до дітей, до навчально-виховного процесу, впроваджує в практику найефективніші методи і прийоми корекційної роботи, добре орієнтується в сучасних технологіях та методиках і використовує їх у професійній діяльності, постійно підвищує свій професійний рівень та педагогічну майстерність. Процес корекції мовлення вчитель-логопед будує на основі наочно-практичних, активних і продуктивних методів, які формують правильну вимову фонем, стимулюють розвиток фонематичних процесів у дітей, розширюють і збагачують їх словниковий запас, формують зв’язне мовлення. Предметом досвіду є методичне забезпечення проведення вчителем – логопедом корекційної роботи з розвитку у молодших школярів з ФФНМ артикуляційних та акустичних узагальнень. Новизна педагогічних ідей заключається у тому, що в основі досвіду лежить новий підхід до корекційного логопедичного впливу – орієнтація іде на кожну дитину як особистість, з урахуванням вікових та індивідуальних її особливостей, на розвиток мовленнєвої компетентності учнів за допомогою новітніх інноваційних технологій.
Форма відбору:
- Професійні конкурси :
- Виставка з освітніх досягнень: Творчі сходинки педагогів Волині 2012р, 2013р.
- Науково-методичні видання: «Артикуляційна гімнастика», «Живі картинки», «Живі склади», «Корекція акустико – артикуляційних узагальнень у дітей з ФФНМ», «Вправи для розвитку акустико – артикуляційних узагальнень у дітей»
Період вивчення досвіду: 2012-2014 н.р. Сєргєєва В.Г.,Кобилінська О.В.
Форма узагальнення: опис досвіду, буклет, презентація
Схвалено: методичною радою РМК, протокол № 4 від 16.04.2014р.
Місце збереження: методичний кабінет відділу освіти Володимир-Волинської райдержадміністрації.
Заходи із запровадження досвіду: представлений на засіданні районного методичного об’єднання вчителів – логопедів, використовується у Суходільській ЗОШ І-ІІІ ст.,НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.- ліцей» с. Зимне, логопункті при РМК та рекомендовано для поширення у загальноосвітніх навчальних закладах району. Круглий стіл вчителів логопедів та вчителів інклюзивної форми навчання «Корекція мовленнєвих порушень у дітей з особливими освітніми потребами».
Висновки: рівень готовності до розповсюдження – високий. Можливі форми подальшого запровадження: майстер - клас вчителя – логопеда, пропозиції до розповсюдження – рекомендація до схвалення ППД науково – методичною радою ВІППО, публікації в періодичних виданнях. |