Четвер, 20.09.2018, 05:21
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Форма входу
Відгуки/Пропозиції
Ім`я відправника *:
E-mail відправника *:
Тема:
Текст повідомлення *:
Код безпеки *:

Пошук
Календар
«  Серпень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Освіта Володимир-Волинського району Волинської області

Головна » 2018 » Серпень » 30 » Підсумки роботи та пріоритети розвитку
13:58
Підсумки роботи та пріоритети розвитку

Основною темою сьогодні для нас є старт нової української школи. Освітяни району повинні розуміти мету, до якої ми рухаємось в контексті реформування системи загальної середньої освіти. Сьогодні реформа - є одним з ключових пріоритетів Уряду України. Минулий навчальний рік став роком кардинальних змін освітянської галузі. Із набранням чинності Закону України «Про освіту» змінилась філософія освітянської політики вцілому: в управлінні, фінансуванні у методичній складовій, у вимогах до оснащення освітнього процесу, підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Усі ці зміни тісно переплелися з процесами децентралізації, тобто утворенням нових органів управління в об’єднаних територіальних громадах, передачею повноважень, передачею майна, таких потрясінь галузь освіти ще ніколи не зазнавала. Але загально відомо, що будь-яка зміна це рушійна сила розвитку.

 Ми не боялись змін, ми їх втілювали! Адже, як вдало сказав Джон Кенеді: «Зміни – закон життя. І ті, хто дивиться тільки в минуле, чи лише на сьогодення, безперечно пропустять майбутнє». Ми аналізували помилки минулого, спільно втілювали нові освітні стандарти та формували освітню стратегію на майбутнє. Нам потрібно змінювати не тільки підходи до навчання, ай освітнє середовище в закладі. За чотири роки усі типи закладів потрібно буде привести відповідно до вимог Закону «Про освіту». Це дуже складно, тому потрібно робити все поступово, виважено, і помірковано. Разом ми все здолаємо, зможемо, тому, що від старту залежитиме якість освіти в майбутньому та успіх «Нової української школи».

За кілька днів Україна офіційно переходить на новий освітній Держстандарт, орієнтований на європейську учбову систему з її форматом open space (великою кількістю вільного простору), акцентуванням на емоційному інтелекті дітей та відсутністю вимогливої системи оцінювання. Стратегічним завданням діяльності відділу освіти і закладів освіти визначено надання якісних освітніх послуг, вболівання про майбутнє покоління, створення комфортних умов для розвитку дітей, співпрацю з органами місцевого самоврядування та громадою у вирішенні ключових питань розвитку освіти району.

Забезпечення якісної освіти в районі є пріорітетним завданням сьогодення. Влада району ретельно працювала над тим, щоб запуск реформи був вдалим та надав позитивного поштовху для розвитку системи загалом. Для комфортного навчання учнів, учителів, на забезпечення якісної, сучасної та доступної  загальної середньої освіти «Нова українська школа» на 2018 рік Володимир-Волинському району виділено субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам в розмірі 1 141 465 гривень:

119 690 гривень - Володимир-Волинському району;

141 438 гривень – Зарічанській ОТГ;

237 095 гривень – Зимнівській ОТГ;

288 553 гривень – Оваднівській ОТГ;

355 689 гривень-Устилузькій ОТГ.

Міністр освіти і науки України Л.Гриневич зазначила, що найбільшим викликом для нас є перепідготовка вчителів. Адже будь-які вкладені ресурси в освітнє середовище, новий зміст — це все не буде належним чином працювати, якщо вчителі не донесуть це до кожної дитини. Тому навчання вчителів новим методикам викладання, розуміння і підтримка вчителями ідей нової української школи є найголовнішим викликом.

Усі вчителі, що в цьому навчальному році будуть працювати в перших класах пройшли навчання відповідно нового Державного стандарту початкової освіти. На ці потреби з державного бюджету виділено 74 280 гривень, з районного бюджету на перепідготовку  педагогів  в цьому році використано 9 119 гривень.

Із 1 вересня 2018 року освітянська родина району поповниться на 229 першокласниів:  31 першокласник у трьох навчальних закладах, навчатимуться в абсолютно нових класах із сучасними меблями, новим комп’ютерним обладнанням, оновленими засобами навчального і загального призначення, відповідно до вимог Нової української школи.

З районного бюджету на загальноосвітні заклади, що знаходяться в оперативному управлінні відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації виділено кошти:

- 84 тис. грн. - для проведення ремонтних робіт в перших класах;

-  49 тис. грн - на придбання оргтехніки;

-  15 тис. грн – на придбання дошок для початкових класів .

 Також на умовах співфінансування обласному бюджету виділено з районного бюджету 12 тис. грн .

Для проведення ремонтних робіт у класних кімнатах, де навчатимуться першокласники надійшли кошти і з бюджетів Березовичівської та Хобултівської сільських рад  - 21 000 та 45 000 гривень.

Один із викликів на етапі втілення нової української школи є якісне матеріально-технічне забезпечення, адже в нових класах має бути комфортно й приємно навчатися нашим першокласникам.

Сьогодні держава виконала свої зобов’язання щодо забезпечення НУШ усім необхідним для школярів. отримали сучасні меблі, що відповідають важливим критеріям. Для придбання меблів виділено кошти державної субвенції у розмірі 26 651 грн та районного бюджету 21 715 грн. Додатково за кошти районного бюджету закуплено вчительські столи, парти та стільці для на суму 33 624 грн.

За кошти державної субвенції та місцевого бюджету з урахуванням кількості перших класів та учнів було закуплено дидактичні матеріали на суму 34 595 грн: комплекти навчання грамоти, демонстраційні набори цифр і знаків на магнітах, набори дерев’яних геометричних моделей, пісочні годинники, географічні та політичні глобуси, карти світу, дитячі мікроскопи, математичні планшети, лабораторні терези, індивідуальні скриньки, коврики дитячі, магнітні календарі з англійської мови, палички Кюїзенера, набори мірного посуду, настільні розвивальні ігри та муляжі фруктів. Це  забезпечить необхідні умови, засоби і технології для навчання учнів, педагогів, батьків.

Окрім того, першачки, які підуть у школу 1 вересня цього року, безкоштовно отримають набори LEGO, які допоможуть  дітям опановувати матеріал інтерактивно, цікаво та наочно. При цьому вчителі матимуть більше можливостей застосовувати пошукові методи навчання, стимулювати дітей до навчання у більш цікавий та належний спосіб.

ПІДРУЧНИКИ

    На сьогодні в районі здійснено аналіз забезпечення підручниками, додаткова потреби підручників незначна, відповідальні за бібліотечний фонд в навчальних закладах до початку навчального року повинні зробити взаємообмін.  Держава сьогодні забезпечила підручниками 5 ті класи на 90 відсотків. Букварі здійснено замовлення 11 авторів, тому друк здійснено тільки 35% Букварів для першокласників. З районного бюджету в минулому році було закуплено потребу  підручникм для 4-7 класів на суму 21 тис гривень

Забезпечення доступності дошкільної освіти в районі

Забезпечення доступності здобуття дошкільної освіти дітьми та необхідних умов функціонування і розвитку мережі закладів дошкільної освіти є одним із пріоритетів державної політики на 2017–2019 роки.

Відповідно до затвердженої фактичної мережі та встановлення режиму роботи дошкільних навчальних закладів у 2017 році в районі функціонувало:

9 закладів дошкільної освіти (з них 1 навчально-виховний комплекс  та 3 заклади з групами короткотривалого перебування дітей).

Проектна потужність закладів становила 301 місце. У 14 вікових групах виховувалось 324 дитини віком від 2,5 до 6(7) років, це відповідало137 % заповнюваності груп відповідно до кількості місць.

З січня 2018 року, у зв'язку з створенням Зарічанської та Оваднівської сільських рад мережа району скоротилася до двох закладів. Проте вцілому по району кількість закладів для дітей дошкільного віку залишилася незмінною.

Середня наповнюваність вікових груп 36 дітей, що вказує на  перевищення встановлених норм. На 100 місцях виховується 108 дітей.

Упродовж 2017-2018 року відсоток охоплення дітей організованою дошкільною освітою становив 53% від загальної кількості дітей віком від 3 до 6 (7) років, та 85% від загальної кількості дітей старшого дошкільного віку.

Для задоволення освітніх потреб дітей з особливими освітніми потребами та їх батьків в закладах дошкільної освіти організовано роботу з соціально-педагогічного патронату.

Відповідно до освітніх запитів населення урізноманітнюється перелік освітніх послуг, в тому числі - для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку. Послугами логопедів районного відділу освіти, молоді та спорту  користуювалися вихованці Зарічанського, Суходільського, Березовичівського та Оваднівського закладів дошкільної освіти.

Органи державної виконавчої влади та місцевого самоврядування спрямовують свої зусилля на реалізацію державної політики в галузі дошкільної освіти відповідно до потреб регіону.

         З метою оновлення змісту освітнього процесу у закладах дошкільної освіти впроваджуються елементи інноваційних освітніх технологій. Поруч із традиційними використовуються інтерактивні методи організації освітньої діяльності дошкільнят.

Педагогічними кадрами заклади забезпечені стовідсотково. Вихователі постійно працюють над підвищенням свого фахового рівня, активно беруть участь у суспільному житті району.  ЗСО

Етап у розвитку дитини як особистості покладається на школу. Саме тут відбувається становлення молодої людини, формування її світогляду. І першочергове завдання сучасної школи - це забезпечення умов забезпечення рівного доступу до якісної освіти.

  • освітньої галузі торкнулося навчальних закладів усієї України, а також і нашого району. Минулий навчальний рік розпочався із створення нової мережі закладів освіти. Аналіз даних контингенту учнів закладів загальної середньої освіти району за останні 5 років свідчить, що демографічна ситуація, яка склалася в районі, дає негативну тенденцію до зменшення кількості учнів. Зменшення учнів призводить до зменшення відсотка наповнюваності закладів освіти і впливає на середню наповнюваність класів. Мала наповнюваність класів свідчить про незавантаженість закладу загальної середньої освіти, що призводить до неефективності використання матеріально-технічної бази шкіл, завищеної вартості утримання 1 учня порівняно з існуючими нормативами.

у 2018 році 21 одинадцятикласник та 22 дев’ятикласників закінчили заклади освіти району. З 21 випускника - 13 продовжать навчання у вищих навчальних закладах ІІІ-IV рівня акредитації, 6 випускників у навчальних закладах І рівня акредитації, ще двоє- працевлаштовані.

За прогнозованими показниками у новому 2018/2019 навчальному році в закладах освіти району розпочнуть навчання 304 учні, об’єднані в 31 класі.

Приведення освітньої мережі у відповідність до потреб та особливостей району не мало важливо в розвитку освіти. Який би, супротив не чинили педагоги та політики ми повинні визнати, що малочисельні школи якісної освіти не надають, економічно затратні (витрати на одного учня у малочисельній школі становлять від 22 до 33 тис. грн., для порівняння – у середній школі-  вартість утримання одного учня становить 8 тис. грн., в районі на сьогодні 11,5 тис.грн.), тому приведення мережі закладів до реальних потреб громад є першочерговим завданням освітян.

Організація створення опорних шкіл сприяє забезпеченню рівного доступу до якісної освіти дітей, що проживають у сільській місцевості і донедавна відвідували школи з низькою наповнюваністю, де один учитель викладав декілька навчальних предметів, що призводило до зниження якості провадження освітньої діяльності та неефективності функціонування шкільної мережі. Опорна школа - одна з найбільш вдалих ініціатив Міністерства освіти і науки, що органічно вписується у процес децентралізації влади. І не дивлячись на постійну критику, ідея створення опорних шкіл “приживається” на місцях, хоч і з труднощами, але рухається вперед. У минулому навчальному році створено два опорні заклади. Суходільський та Зимненський. Опорні заклади - школа майбутнього, вона дає дітям подивитися на процес навчання під іншим кутом: профільне навчання, поглиблене навчання з предметів за бажанням та потребами учнів.

Якість освіти через призму результативності участі учнів в олімпіадах та ЗНО                                                                       Пріорітетом освітянської галузі упродовж останніх років стало однією з ефективних форм систем оцінювання навчальних досягнень учнів, що дозволяє провести відбір для вищих навчальних закладів є ЗНО. Використовуючи статистичні дані офіційного звіту, оприлюдненого Українським центром оцінювання якості освіти, було встановлено, що випускники району під час складання зовнішнього незалежного оцінювання показали низькі результати. Викликає занепокоєння, що район займає останні місця серед тих, хто не подолав поріг з математики, української мови, історії України. Українську мову здавали 21 випускник з двох шкіл І-ІІІ ступенів не подолали поріг 33%. З історії України- 18 випускників здавали, не подолали поріг – 28%, з математики- 5 випускників 100% здали ЗНО. Усім випускникам результати ЗНО зараховані як результати ДПА за освітнім рівнем повної загальної середьої школи. Проте жоден з претендентів на медалі (3) не підтвердили високий рівень знань з математики.

Міністерство освіти і науки України планує через два роки, з 2020 р., зробити обовязковим ЗНО з математики. Причини такого рішення погані результати цьогорічного ЗНО та невтішна динаміка попередніх років. У відомстві заявили, що з осені змусять вчителів давати учням кращі знання з математики  і посилять вимоги до кваліфікації вчителів. На жаль, щороку зменшується кількість одинадцятикласників, які набрали 200 балів під час складання ЗНО.

Шановні колеги, нам треба мати мужність визнати, що такі результати не просто випадок, невтішні результати ЗНО – система для нашого  району! А це є неприпустимим! Англійський педагог та філософ Джон Локк колись сказав: «Прояв справжньої мужності – це холодна витримка в поєднанні з непохитним прагненням виконати свій обов’язок, не дивлячись на складнощі та небезпеку. Ми повинні оцінити ситуацію та зробити рішучі кроки щодо подолання такої тенденції.

Аналіз результатів навчальних досягнень випускників 2018 року під час складання ДПА та зовнішнього незалежного оцінювання дає можливість відслідкувати, наскільки ефективними були проведені на місцевих рівнях заходи щодо підвищення рівнів навчальних досягнень школярів.

Таким чином, викликає занепокоєння знання випускників окремих шкіл, які під час складання як ДПА, так і зовнішнього незалежного оцінювання показують невисокі результати. Адміністраціям закладів з низьким рівнем знань учнів за даними моніторингу якості освіти необхідно проаналізувати реальний рівень знань учнів та фахову підготовку педагогічних працівників; приймати управлінські рішення, які необхідні для підвищення якості навчально-виховного процесу. Адже всім відомо, що в грудні 2017 року було створено Державну службу якості освіти - інституційний аудит, метою якого є оцінювання якості освітньої діяльності закладу освіти, державний нагляд, забезпечення дотримання вимог законодавства про освіту, моніторинг якості та освітньої діяльності та участь у сертифікації.

 У 2017/2018 навчальному році було проведено 16 районних учнівських олімпіад у яких взяли участь 313 учнів району, із 10  ЗОШ району та 10 ЗОШ ОТГ.

            Найбільшу масовість проявили школярі в олімпіадах із української мови та літератури, математики, хімії, біології, найменшу - з астрономії, економіки, інформатики. Найбільш активними у районному етапі олімпіад стали: опорні залади с.Зимне та с.Суходоли; загальноосвітні школи м.Устилуг, сіл Лудин, Березовичі, Льотниче, Ласків, Микуличі, Хмелівка та Зоря. Призерами районного етапу учнівських олімпіад стали 109 учасників, з них перемогу здобули -33, друге місце також 33 призери та 43 учні отримали третє місце. Найбільше призових місць здобули: опорні заклади Зимне, Суходоли, загальноосвітній  середній заклад с.Овадно, серед закладів ІІ ступенів найбільшу кількість перемог у загальноосвітній школах с.Хмелівка та Верба. Жодного призового місця не здобули учні ЗОШ с.Стенжаричі та  ЗОШ с.Микитичі.

Для участі у ІІІ обласному етапі Всеукраїнських олімпіад з 14 предметів були сформовані команди з числа переможців районного етапу -35 учасників. Переможцями стали 15 дітей району.

            У рейтинговій системі оцінювання за показниками участі учнів в обласному етапі Всеукраїнських олімпіад  із навчальних предметів із  урахуванням кількості одержаних дипломів наш район займає також низьку позицію серед сільських районів області. Низький рівень результативності олімпіад  для закладів, учні яких не здобули перемог, можна пояснити відсутністю  цілісної системної роботи з обдарованими учнями, невідповідністю змісту підготовчого матеріалу вимогам обласного рівня, відсутністю якісного випереджаючого навчання учнів. Активізувати та підвищити  результативність усіх форм навчальної,  позакласної  та позашкільної роботи,  виробити вміння розв’язувати проблеми, доповідати, формулювати твердження та захищати власну думку в наукових дискусіях допомагають предметні турніри. У 2017/2018 навчальному році були проведені районні турніри: юних біологів, хіміків, математиків, інформатиків, фізиків, географів, правознавців, істориків, журналістів, у яких взяли участь 117 учнів загальноосвітніх навчальних закладів.

Профільне навчання: реалії та перспективи                           У Законі України «Про освіту» закладено нові підходи до організації освіти в старшій школі. Вона має функціонувати як профільна. Міністерство освіти і науки України 20 квітня 2018 року затвердило нову типову освітню програму закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня (наказ від 20.04.2018 року № 408). Вона передбачає зміну підходів до формування переліку предметів у 10-11 класах і є першим кроком до формування справжньої профільної школи. Чому саме першим кроком? Детальніше у своєму виступі зупиниться  Людмила Анастасіївна.

Інклюзивна освіта – реалії сьогодення та перспективи розвитку

З 2017 р. розвиток інклюзивної освіти увійшов до пріоритетних напрямів «Нової української школи».

Сьогодні на зміну районній психолого – медико - педагогічній консультації, провідною функцією якої була діагностична мета з подальшим направленням до обласної ПМПК для уточнення психолого-педагогічного висновку та рекомендацій щодо подальшого навчання, по всій Україні створюються інклюзивно – ресурсні центри, такі центри дадуть змогу батькам дітей із особливими потребами здійснити комплексну оцінку дитини, забезпечити права дітей із особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти. В районі організовується така форма роботи через співпрацю з міським інклюзивно – ресурсним центром. 

ПОЗАШКІЛЛЯ:

Важливо відмітити позитивну динаміку спрямування роботи позашкільної освіти. У Володимир - Волинському районі створені  умови для забезпечення доступності позашкільної освіти, творчого, інтелектуального, духовного розвитку дітей та організації  змістовного дозвілля в позаурочний час. Навчання в районному Будинку школяра для вихованців та слухачів ведеться безкоштовно. І є доступним для будь-якої дитини. Діти мають змогу розвивати свої здібності і таланти за чотирма напрямами:
художньо-естетичним, науково-технічним, еколого-натуралістичним, туристсько – краєзнавчим.

У 2017-2018 навчальному році в установі працювало 24 педагогічних працівників, з них 13 основних педагогів  і 11 сумісників. Всі працівники РБШ кваліфіковані з відповідною освітою.Гуртки Будинку школяра діють на базі  шкіл району та в школах  Зимненської, Устилузької, Зарічанської та Оваднівської  ОТГ.
З метою  збільшення зайнятості дітей різними формами позашкільної освіти, в 2017-2018 навчальному  році у 32 групах творчих об’єднань районного Будинку школяра навчалося  667  вихованців, що становило 27.5 % охоплення учнівської молоді.
З них на базі шкіл Зимненської ОТГ - 13 груп,  281 вихованців, на базі шкіл району у 2 групах 43  вихованці, у школах  Устилузької ОТГ - 5 груп, 108 вихованців.   В загальноосвітніх навчальних закладах Зарічанської  ОТГ -  4 групи, 80 вихованців,  Оваднівської ОТГ - 8 груп, 155 вихованців.

Гуртковою роботою охоплені вихованці із соціально-незахищених категорій. На даний час в установі займається 10 дітей - сиріт  та  позбавлених батьківського  піклування,  8 дітей з особливими фізичними, розумовими потребами,  30 вихованців -  з малозабезпечених та  багатодітних родин.

На протязі 2017-2018 начального року вихованці районного Будинку школяра здобули 33 призових місця, з них:
1-е  місце -  в  міжнародному, І місце,    ІІ місце у всеукраїнських конкурсах.
В обласних етапах всеукраїнських конкурсів
маємо перемогу Гран-прі, 11– перших місць,  7 - других місць і 11- третіх місць.
Завдяки досягненням вихованців та хорошій роботі колективу районного Будинку  школяра, відповідно до  наказу управління освіти, науки та молоді Волинської обласної державної адміністрації  № 349 від 05.06.2018  за підсумками роботи  художньо-естетичного виховання учнівської молоді  визнано переможцем і нагороджено Почесною грамотою за зайняте ІІ місце відділ освіти, молоді та спорту Володимир-Волинської РДА.

У 16 районних конкурсах протягом  навчального  року взяло участь 1307      учнів,  з них - 9 конкурсів було проведено за кошти бюджету і було задіяно   603 дитини.                              .
Значно покращилась матеріально-технічна база установи. Зокрема,
на пошиття костюмів для гуртка «Народні танці» та « Вокальний спів» використано двадцять вісім тисяч сімдесят сім гривень(28077 грн.). На участь у районних, обласних конкурсах  та фестивалях – 33703,46 грн. У зв’язку із процесами децентралізації, формування об’єднаних територіальних громад, відбувається оптимізація. Постає проблемне питання із забезпечення попиту населення позашкільною освітою. Втрачаються кваліфіковані кадри. Більшість керівників з метою економії коштів місцевого бюджету розглядають можливість скорочення гуртків у позашкільних навчальних закладів.

ДЮСШ  

На сучасному етапі розвитку суспільства фізична культура – це самостійна і особлива галузь загальної культури, яка спрямована головним чином на зміцнення здоров’я людини, над цими завданнями активно працюють кваліфіковані фахівці-тренери ДЮСШ. У навчальному   році  в ДЮСШ працювало 9 тренерів-викладачів. В 13 групах навчально-тренувальні заняття відвідувало 184  учнів.

 За навчальний рік учнями ДЮСШ було виконано 141 розряд Єдиної спортивної класифікації України, звання кандидата у майстри спорту України виконали 5 учнів,  перший спортивний розряд  6 учнів, другий спортивний розряд виконали 13 учнів,  третій спортивний  розряд 20 учнів. Нормативи першого, другого, третього юнацьких розрядів виконали 102 учні.

На протязі року учні ДЮСШ приймали участь у  першостях, чемпіонатах Волині та України. На всеукраїнських змаганнях та чемпіонатах України учнями зайнято 6 перших місць, 5 других місць, 5 третіх місць. У чемпіонатах Волинської області переможцями та призерами ставали 32 учні.Два учні відділення боксу зараховані до складу збірної команди України з боксу. Любух Марія на Всесвітній гімназіаді серед юнаків та дівчат м. Марракеш Марокко стала чемпіонкою.     

Підвищення престижності

та суспільної ролі вчителя – постійна турбота місцевої влади

Успіх інноваційних змін в освіті залежить від педагога, його творчого потенціалу, готовності до безперервної самоосвіти, здатності до гнучкого мислення. Сьогодні змінюється роль учителя. Його вже не сприймають як безпосереднє джерело знань, бо знання можна почерпнути і з інтернету, і з різноманітних книг, і з інших джерел. Головне зараз — навчити учнів вчитися. Бо коли дитина займається тим, що їй подобається, вона знаходить для цього бажання, сили та енергію. І школа має стати тим середовищем, в якому можна все це втілити.

У 2017/2018 навчальному році у школах працювало 197 педагогічні працівники, з них 5% молодих вчителів та 9% пенсіонерів. Навчально-виховний процес у загальноосвітніх навчальних закладах району забезпечували 58 вчителів вищої категорії, 49 вчителів І кваліфікаційної категорії, 21 - ІІ кваліфікаційної категорії та 16 «спеціалістів». 59 педагогічних працівників мають педагогічні звання, з них  7 – «учитель-методист», 52 – «старший учитель».

Піднесення престижу педагогічного працівника через його достойне матеріальне, і високе моральне заохочення є одним із стратегічних завдань як держави в цілому так і місцевої влади. Позитивні зрушення в цьому напрямку вже є – вчителям підвищено рівень оплати праці на 10%. Керівництво району постійно турбується про піднесення престижу професії вчителя, стимулювання його праці. Проблема кадрового забезпечення закладів освіти тісно пов’язана із соціальним захистом педагогічних працівників. У районі ці питання вирішуються позитивно. Стабільно виплачується заробітна плата педагогічним працівникам. При наданні літніх відпусток педагогам повністю виплачені відпускні та кошти на оздоровлення.

У компонентній формулі нової української школи провідне місце відводиться вчителям нової формації, які перебувають в авангарді суспільних та освітніх перетворень, успішних, умотивованих, компетентних, які є агентами сучасних змін.

Тому важливими складовими кадрової політики мають стати спільні зусилля відділу освіти та органів місцевої влади в плані матеріального стимулювання педагогічних працівників, а саме продовження виплати надбавок за напруженість та складність у роботі, здійснення винагород учителям, які підготували переможців обласних заходів. (2,5 тиг.грн.)

Фінансування освіти

Усі напрацювання в галузі освіти стали можливими завдяки розумінню керівництвом району необхідності оновлення освіти. Нові кроки в розвитку освіти пов'язані з посиленням ролі місцевих органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, із залученням громадян до вирішення назрілих питань. Аналіз підсумків минулого навчального року свідчить, що за підтримки райдержадміністрації, районної ради, у співпраці з органами місцевого самоврядування, батьківської громадськості у районі забезпечено стабільну роботу галузі.

На реалізацію цих завдань спрямовано значно більше коштів, ніж у попередні роки.

Обсяг бюджетних призначень у галузі «Освіта» у 2018 році складає – 11 мл. 016  тис. грн.

У першу чергу проводилося фінансування захищених статей: заробітної плати, продуктів харчування, оплата комунальних послуг і енергоносіїв. Заборгованості у виплаті заробітної плати працівникам освіти не було.

Із метою покращення побутових умов, належного санітарного стану навчальних закладів у 2018 році передбачено кошти на капітальні видатки у сумі 113,1  тис. грн.

Організація харчування

Необхідною умовою створення здоровיя зберігаючого середовища є організація харчування.

У результаті планомірної та системно проведеної роботи у закладах загальної середньої  освіти району забезпечено повне охоплення безкоштовним гарячим харчуванням учнів 1-4 класів та учнів 5-11 класів пільгових категорій: дітей-сиріт,  учнів, позбавлених батьківського піклування,  учнів із малозабезпечених сімей, із особливими освітніми потребами, учнів, батьки яких брали участь у антитерористичній операції, учнів із сімей. У всіх закладах загальної середньої  освіти району  створено умови для забезпечення гарячим харчуванням учнів 5-11 класів, які харчуються за власні кошти.

Не менш важливим питанням щодо створення сприятливих умов для доступу школярів до якісної освіти є підвезення учнів до закладів освіти району. Підвезення учнів до навчальних закладів здійснюється відповідно до районної Програми «Шкільний автобус». Підвезенням охоплено 611 дітей: 193 школярі в Устилузькій міській, 127 – у Зимнівській, 102 учні у Оваднівській, 78 – Зарічанській сільських радах та 111 школярів користуються шкільним підвезенням до шкіл, що перебувають у віданні відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації. Автопарк шкільних автобусів в цілому налічує 12 автобусів.

- Витрати на обслуговування та страхування двох автобусів у 2017-2018 навчальному році  становили 398 тисяч гривень.

Шановні колеги!

Дорожньою картою освітньої політики в найближчий час є Концепція «Нова українська школа» та програма розвитку освіти району на 2018-2022 роки.

Водночас ми розуміємо, що нинішня ситуація в реформуванні освітньої галузі є шансом на вдосконалення інструментів здійснення політики у сфері освіти.

Зрештою такі часи породжують нестандартні рішення.

Наше завдання – продовжити незворотні позитивні тенденції розвитку освіти району, закласти фундаментальні підвалини на освітянській царині, які вже не зможуть проігнорувати наступні покоління.

Упевнена, що Ви, колеги, завжди будете намагатися творити добро і залишатиметеся професіоналами. Ціною людських життів ми отримали вікно великих можливостей. Ми маємо використати ці можливості.

Переконана, що спільними зусиллями освіта району буде набувати нових барв. Інакше не можна – наше надійне майбутнє народжується в якості сьогоднішньої освіти.

Від імені відділу освіти висловлюю всім освітянам вдячність за творчу і сумлінну працю. Ми високо шануємо ваш потенціал, вашу велику і натхненну працю.

Сподіваюся, що набутий вами досвід вирішення освітніх проблем забезпечить успішну практичну реалізацію завдань Нової української школи в районі.

Вам  витримки, здоровя, Божого благословення на початок нового навчального року.

Категорія: ВОМС | Переглядів: 28 | Додав: РМК