Четвер, 22.08.2019, 12:48
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Форма входу
Відгуки/Пропозиції
Ім`я відправника *:
E-mail відправника *:
Тема:
Текст повідомлення *:
Код безпеки *:

Пошук
Календар
«  Серпень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Освіта Володимир-Волинського району Волинської області

Завдання на 2015-2016 н.р.

Просвітницькі матеріалиЗавдання на 2015-2016 н.р. | Нормативні документи

Під час планування своєї роботи практичні психологи і соціальні педагоги мають урахувати, що в 2015/2016 н.р. пріоритетними напрямами діяльності психологічної служби є:

-Профілактика насильства над дітьми та нехтування їх правами.

 -Системний соціально-психологічний супровід батьків дітей з особливими потребами у школах.

 -Просвітницько-профілактична робота з усіма учасниками навчально-виховного процесу щодо здорового способу життя.

 -Профілактика правопорушень, девіантної поведінки, психологічний супровід правовиховної роботи в освітньому закладі.

 -Організація роботи з педагогічним колективом щодо усунення конфліктних ситуацій та непорозумінь у взаємостосунках: «педагоги-учні»; «педагоги-батьки».

 -Соціально-психологічний супровід підготовки учнів до профільного та професійного самовизначення.

 -Соціально-психологічний супровід правового та патріотичного виховання дітей і підлітків. Соціально-психологічний супровід обдарованих дітей.

 -Соціально-психологічний супровід дітей дошкільного віку. Соціально-психологічний супровід учнівської молоді з суїцидальними нахилами.

Особливо актуальною у діяльності психологічної служби у 2015-2016 н.р залишається робота щодо соціально-психологічного супроводу дітей та їх сімей, які знаходяться в кризовому стані.

У зв’язку з проведенням АТО на території певних областей, районів, міст психологічна служба системи освіти має надавати психологічну і соціально-педагогічну допомогу постраждалим, переселеним, біженцям, членам їх сімей і родичам загиблих у ході АТО. Зазначаємо, що така робота має бути системною, довготривалою та проводитись на високому науково-методичному рівні.

Основними напрямами соціальної і психологічної реабілітації постраждалих є такі:

 – соціально-педагогічна допомога сім’ям вимушених переселенців у налагодженні соціальних зв’язків із місцевими закладами охорони здоров’я, соціальними службами, закладами і установами освіти, працевлаштуванні, забезпеченні дітей навчальними посібниками, підручниками, іншим навчальним приладдям;

 – надання соціально-педагогічної і психологічної допомоги вступникам та першокурсникам ВНЗ, ПТНЗ в адаптації до нових умов навчально-виховного процесу та налагодження побутових умов їх проживання і встановлення нових соціальних зв’язків у навчальному закладі і за його межами;

 – залучення постраждалих дітей до участі в діяльності позашкільних навчальних закладів з метою створення умов для їхньої самореалізації та проведення діагностичної і корекційно-відновлювальної роботи з ними практичних психологів цих закладів;

– робота з дітьми зазначених категорій під час літнього оздоровлення в таборах відпочинку, навчальних закладах, місцях тимчасового перебування;

– залучення вихованців, учнів, студентів зазначених категорій до активної виховної і розвивальної діяльності в позаурочний час, реабілітація;

– забезпечення індивідуального супроводу працівниками психологічної служби системи освіти всіх без винятку дітей, вихованців, учнів, студентів зазначених категорій та надання їм необхідної корекційної, реабілітаційної і соціально-педагогічної допомоги шляхом упровадження психологічних ігор та праце - і музикотерапії тощо;

 – створення сприятливого соціально-психологічного клімату в навчальному закладі та оптимізація змісту і форм психологічної просвіти педагогічних працівників, а також батьків;

– недопущення своїми діями чи бездіяльністю вторинної травматизації учасників навчально-виховного процесу та в разі потреби, перенаправлення дітей, батьків і педагогів до інших спеціалістів (психотерапевта, невролога тощо);

 – застосування міжсекторальної взаємодії і мультидисциплінарного підходу до вирішення проблем, які виникають (за потреби звернутися до закладів і установ охорони здоров’я, підрозділів служби з надзвичайних ситуацій тощо з пропозицією співробітництва та координації у справі надання психологічної допомоги тим, хто її потребує);

 – залучення до надання психологічної допомоги висококваліфікованих фахівців, практичних психологів, соціальних педагогів, психотерапевтів, консультантів ПМПК;

  Соціальні педагоги повинні вжити низку організаційних заходів щодо забезпечення основних прав і свобод дітей. Зокрема мова йде про оперативну підготовку необхідних документів про встановлення статусу дитини, визначення пріоритетних потреб, знаходження додаткових ресурсів у громаді, різних інституціях для їх задоволення. Наразі, важливим є влаштування дитини, яка була свідком військових дій та стала сиротою, у прийомні сім’ї.

У цій роботі варто користуватися листом МОН від 24.04.14 № 1/9-222, де надано перелік методичної літератури та посібників, якими можна скористатися у процесі здійснення обстеження для встановлення віку дитини, яка залишилась без піклування батьків та потребує соціального захисту.

У діяльності психологічної служби актуальними залишаються щорічні моніторингові дослідження:

1. Моніторинг стану вживання учнівською молоддю школи алкоголю, наркотиків та тютюнокуріння, що дозволяє відстежити зміни та ефективність профілактичної роботи в навчальних закладах за програмою «Сімейна розмова».

2. Моніторинг обізнаності шляхів передачі та засобів запобігання ВІЛ/СНІДу.

3. Моніторинг «Молодь та протиправна поведінка».

Також акцентуємо увагу, що починаючи з 2012-2013 навчального року, Міністерство рекомендувало впроваджувати в загальноосвітніх навчальних закладах “годину психолога”, що сприяє розв’язанню низки соціально-педагогічних проблем в учнівському середовищі, а з 2013-2014 навчального року - факультативні курси, які орієнтовані на підсилення психологічної складової у вихованні дітей та учнівської молоді (лист МОН від 06.06.2013 р. № 1/9-413 «Про впровадження факультативних курсів працівників психологічної служби системи освіти»).